FOTOĞRAFLAR
VİDEOLAR
AFİŞLER

FOTOĞRAFLAR

Girne American Universitesi İletişim Fakültesi
Fotoğraflar

VİDEOLAR

Girne American Universitesi İletişim Fakültesi
Videolar

AFİŞLER

Girne American Universitesi İletişim Fakültesi
Afişler

SINAVLAR
DERS PROG.
STAJ

SINAV TARİHLERİ

Girne American Universitesi İletişim Fakültesi
Sınav Tarihleri

DERS PROGRAMI

Girne American Universitesi İletişim Fakültesi
Ders Programları

STAJ

Girne American Universitesi İletişim Fakültesi
Staj Bilgileri

Kapat
Giriş Yap
GAU Network etki alanından hesabınızda oturum açın.
Kaydınız yok mu? Şimdi Kaydolun !
Giriş Yap :  
Kullanıcı Adı : Kullanıcı adımı unuttum
Şifre : Şifremi Unuttum
Üye değil misiniz? Şimdi kaydolun!
Kullancı Adı : GAU Web Mail  
Adım Soyadım :
E-Mail Adresim :
Kayıt Ol : GAU Web Mail  
E-Mail Adresiniz :
Adınız Soyadınız :
Kayıt Ol : GAU Öğenci Mail  
Öğrenci Numaranız :
Adınız Soyadınız :
Kayıt Ol : GAU Öğrenci Bilgi Sistemi  
E-Mail Adresiniz :
Adınız Soyadınız :
Kullanıcı Adı : GAU Öğrenci Bilgi Sistemi  
E-Mail Adresiniz :
Adınız Soyadınız :
Şifre : GAU Öğrenci Bilgi Sistemi  
E-Mail Adresiniz :
Öğrenci Numaranız :
Kullanıcı Adı : GAU Kütüphane  
E-Mail Adresiniz :
Öğrenci Numaranız :
Kayıt Ol : GAU Kütüphane  
E-Mail Adresiniz :
Öğrenci Numaranız :

GAÜ İLETİŞİM FAKÜLTESİ ÖĞRETİM ÜYESİ YRD. DOÇ. DR. MARTİN GANSİNGER’DEN YENİ KİTAP

Tarih: 01/02/2018

Girne Amerikan Üniversitesi (GAÜ) İletişim Fakültesi Radyo Televizyon ve Sinema Bölüm Başkanı Yrd. Doç. Dr. Martin Gansinger, radikal ideolojilerin rap ve reggae müzikleri üzerindeki etkilerini ele aldığı ‘Radical Religious Thought In Black Popular Music. Five Percenters and Bobo Shanti in Rap and Reggae’ isimli yeni bir kitap hazırladı. İngilizce dilinde kaleme alınan kitap, Aralık 2017’de Almanya Hamburg Şehrinde, Anchor Academic Publishing Yayınevinden çıktı.    


 


Radikal ideolojilerin rap ve reggae gibi siyahi müzikleri üzerindeki etkilerinin kaleme alındığı kitabı ile ilgili açıklamalarda bulunan Gansinger, kitabın çıkış noktasının büyük ölçüde radikal ideolojilerin rap müzik üzerindeki etkileri ve siyahi müziklerin büyük ölçülerde inançlardan etkilendiği düşüncesinden kaynaklandığını ifade etti.


 


Radikal dini düşünce kalıplarının popüler siyahi müzik biçimleri olan rap ve reggae üzerindeki etkisinin araştırıldığı kitabın, roots sanatçılarının rastafarian düşünceden etkilenerek, yaygın olarak popüler hale getirilen güçlü ırkçılık modelini ortaya çıkaran tarzların, çok katmanlı karşılaştırmalı bir vaka incelemesiyle alana önemli katkılar sağlayacak, dilin yeniden bağlamlaştırılması, dogmatik algılamalar ve sembolizm, diğer dini gruplara karşı tutum ve etnik ayrımcılık unsurlarına ışık tutması açısından önemine değinen Gansinger, ‘Bu yeni ama sürekli devam eden bir gelişme. 90`ların sonuna doğru çoğu müzik türü kendilerini belli bir inanç grubuna tanımlayan sanatçılar tarafından hakim olundu. Çalışmalarım süresince Five Percent Nation ile Bobo Ashanti`nin etkilerini karşılaştırmaya çalıştım. Araştırmalar gösterdi ki, ideolojilerin iki sanatçı grup üzerinde de güçlü etkileri vardı. Five percenters harfler ve sayılar kaynaklı kodlar ve semboller üzerine kasıtlı bir sistem kullanıyordu. Bobo Ashanti`nin mesajı daha netti. Böylece insanlar daha net algıladı. Ancak genellikle eleştirel ve homofobik eğilimlerle ilişkilendirildiler. Bunun rastafarian toplulukla ilgili bir sıkıntısı yoktu ancak Jamaica topluluğu için problemdi. 90`ların sonlarında bu radikal düşünceleri görmek diğer sanatçılar, topluluklar tarafından eleştirildi.’ dedi.